VOGUE FASHION BOOK

Olen jo kauan haaveillut omistavani  fashion kirjoja ja eilen sain luettua loppuun ensimmäisen kirjani. Vogue fashion muodin luojat kirja oli kattava ja mielenkiintoista luettavaa.  Kääntelin innokkaasti sivuja ja imin kuin pesusieni tietoa itseeni. Kirjassa käsitellään muotia 100 vuoden ajalta ja käydään läpi huippusuunittelijat pähkinänkuoressa. Kirjasta löytyy myös kauniita kuvia mitä katselin ihaillen. Ainoa negatiivinen seikka mitä minulla on sanottavaa kirjasta oli sen ulkonäkö.  Jotenkin se ei mielyttänyt minua lainkaan. Seuraava kirja on jo lähtenyt tilaukseen ja odotan innolla taas saapumisilmoitusta. Rakastan yli kaiken muotia ja haaveena olisi päästä joskus muodin kaupunkiin Pariisiin lomalle. Olin nuorempana todella kateellinen äidilleni hänen Pariisi matkastaan ja ihailin "katkerana" heidän loma kuvia. Joku kaunis päivä vielä hyppään letokoneeseen ja vietän elämäni parhaimman loma viikonlopun.

" Huhtikuussa 1911 Vogue alkoi puhua housuista, Vogue käytti erinlaisia laatusanoja pohtiessaan olivatko housut uskaliaita ja sensaatiomaisia vai kainoja ja keimailevia päätyen  lopulta seuraavaan kysymykseen: "ONKO PARIISI MENNYT LIIAN PITKÄLLE UUSIMMASSA SENSAATIOSSAAN?" Jopa suunittelijat , jotka olivat alun perin idean takana , olivat kauhuissaan.

P9291845


1 comment:

  1. Mä oon asunu puoli vuotta Pariisissa, mutta harmikseni olin alle 2-vuotias, nii en muista mitään :( Sen koommin en ole käynyt, mutta haaveissa olis käydä tsekkaamassa lapsuuden kaupunkia. Ehkä muistaiski jotain :D

    ReplyDelete

Toivottavasti viihdyit blogini parissa.